Błogosławieństwo świętego i czystego pomnażania się z Boga i przez Boga dane Adamowi po utworzeniu Ewy, wskutek tego pożywania Adam znowu stracił; zdawało mi się bowiem, jakoby Pan Bóg gdy Adam zszedł z pagórka, by podbiec do Ewy, chwytał go i coś mu odbierał; zdawało mi się także, jakoby stąd zbawienie świata przyjść miało.
Gdy razu pewnego, podczas uroczystości Niepokalanego Poczęcia, Pan Bóg mi tę tajemnicę objawił, widziałam w Adamie i Ewie połączone życie cielesne i duchowe wszystkich ludzi, widziałam też, jak to życie w skutek upadku było zepsute i ze złem zmieszane nad tym życiem panowały duchy upadłe. Widziałam jednakowoż drugą osobę Bóstwa, jakby z krzywym ostrzem zstępującą i Adamowi błogosławieństwo odbierającą, nim na grzech zezwolił. W tej samej chwili widziałam z boku Adama występującą Dziewicę i wznoszącą się jako chmurkę jasną do chwały Bożej.
Grzech jest nieposłuszeństwem wobec prawa Bożego.
Wskutek spożywania owocu Adam i Ewa byli jakby odurzeni, zaś co do zezwolenia na grzech, wielka w nich nastąpiła zmiana. Lecz wąż był w nich, istota węża ich przeniknęła, dostał się kąkol do pszenicy.
Ustanowiono obrzezanie za karę i jako zadośćuczynienie. Jako z winnej macicy wycina się pierwszą gałązkę, by wino nie dziczało, nie kwaśniało i nie stało się nieurodzajnym, podobnie musiało się stać z człowiekiem, skoro znowu miał być uszlachetnionym. Gdy razu pewnego objawił mi Pan Bóg uleczenie z upadku, widziałam jak Ewa wychodząc z boku Adama, szyję już wyciągając ku owocowi zakazanemu, szybko do drzewa pobiegła obejmując je. Widziałam jednakowoż też, jak Jezus zrodzony z Niepokalanej Dziewicy spiesząc do krzyża takowy objął i jak potomkowie, zaćmieni i poćwiartowani przez Ewę, przez mękę Jezusa zostali oczyszczeni, i że boleściami pokuty miłość własnej osoby wyrugować trzeba. Słowa Epistoły, że syn służebnicy nie ma być współdziedzicem, tak zawsze pojmowałam: służebnica oznacza ciało i niewolnicze poddaństwo; małżeństwo jest stanem pokuty i wymaga zrzeczenia, modlitwy, postów, jałmużny i intencji powiększania królestwa Bożego.